BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Neseniai buvo apklausti Gamification.com skaitytojai apie etiką sužaidybinime (angl. gamification). Tokia apklausa vykdyta ne pirmą kartą, tačiau tema aktuali, diskutuotina ir dar neprieita prie vieningos nuomonės ją vertinant. Dažnai tai kas atrodo etiška vienam žmogui, kitas vertina visai priešingai.

Pateikiame Daktaro Phil Maher nuomonę apie tai, ar efektingai yra laikomais etikos naudojant sužaidybinimą. P. Maher garsėja tuo, kad yra sukūręs žaidimizacijos etikos taisykles. Profesorius dėsto etiką Princeton Universitete ir į viską žvelgia nuoširdžiai ir optimistiškai.

Profesoriaus Phil Maher išskiria tokias žaidimizacijos etikos taisykles:
• Nustoti skųstis ir kritikuoti žodį „geimifikacija”. Galbūt yra manančių, kad lengva sukurti žodį, apibūdinantį žaidimo mechaniką, taikomą ne žaidimo aplinkoje, bet iš tiesų tai tikrai sudėtinga. Jei „geimifikacija” skamba nepriimtinai, patartina tiesiog apibūdinti tai savo žodžiais, kai pajuntate, kad valandos tiesiog lekia, žaidimas yra nuostabus, jūs pamiršote maudytis, ir jus paliko žmona, tačiau vis tiek negalite atsitraukti, nors ir dega jūsų namas. Tai tas jausmas, kurį žaidimų kūrėjai stengiasi suteikti savo klientams;
• Nevalia kurti žaidimų, panašių į scenas, matytas „Pjūklo” filme (angl. The Saw) ir vadinti save serijiniu žudiku. Jei esate žudikas, jūsų vieta kalėjime. Žaidimai su kankinimais yra neetiški;
• Žaidėjas būtinai privalo suprasti, kad jis arba ji yra tik žaidimo dalis. Niekas nenori vieną rytą atsibusti ir suprasti gyvenantys žaidimo matricoje;
• Jei jūs nenorite žaisti, neturėtumėte versti ir kitų. Tai labai neetiška;
• Nevalia kopijuoti žaidimo architektūros iš kolegų ar konkurentų ir tvirtinti, kad tai paties sukurtas produktas. Prasminga būti įkvėptam svetimų idėjų, bet nuopelnus reikia gauti pelnytai.
Remiantis istoriniais faktais, sužaidybinimo metodai netgi buvo naudojami įvairiems kariniams veiksmams ir šalių politinių partijų režimams. Taip pat tiesa, kad sužaidybinimas gali padėti saugotis nuo AIDS, spręsti švietimo krizes Jungtinėse Amerikos Valstijose ir gelbėti pasaulį nuo šiukšlių. Labai svarbu, kad pokalbį apie etiką sužaidybinimą lydėtų skaidrumas ir nuolatinė diskusija.

Parengta pagal: http://www.gamification.co/

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą