BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Prieš daugelį metų internetiniuose forumuose susipažinę kompiuterine grafika besidomintys lietuviai nusprendė suvienyti savo jėgas bendram tikslui. Šiandien jų įkurta įmonė „OKTA” dirba su pasaulinės svarbos projektais. Ir tik retas kuris užkietėjęs „geimeris” žino, kad žaidžia tautiečių rankomis kurtus kompiuterinius žaidimus.

Įmonė „Okta” dirba 3D grafikos ir vizualiųjų efektų srityje kino, reklamų ir video žaidimų rinkose. Dažniausiai „Okta” kuria 3D personažus ir aplinkos „Triple-A” tipo kompiuterinių žaidimų grafiką. Tokio tipo projektams Lietuvoje nepakanka nei lėšų nei specialistų, todėl „Okta” bendradarbiauja su Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados, Prancūzijos kompanijomis.

Pasitaiko klientų ir iš mums egzotiškų regionų. Neseniai „Okta” baigė kurti naujo „Nissan” visureigio reklamą, kuri yra skirta Meksikos rinkai. Šios šalies įmonės liko patenkintos lietuvių darbu ir bendradarbiaus su „Okta” tolimesniuose savo reklaminiuose projektuose.

Lietuvoje oficialiai dar nepristatytas Kristinos Buožytės režisuotas filmas „Vanishing waves” pelnė ne vieną tarptautinį apdovanojimą, tame tarpe buvo pripažintas geriausiu šių metų fantastiniu filmu Europoje. „Okta” šiam filmui kūrė vizualinius efektus, 3D grafikos personažus ir objektus. Kartu su ja prie projekto dirbo ir pastovūs partneriai iš Latvijos, Kanados ir Suomijos. Gimtinėje „Vanishing waves” bus pradėtas rodyti tik po Naujųjų metų.
Apie „Okta” sėkmę ir kompiuterinių žaidimų industriją Lietuvoje kalbamės su kompanijos vadovu Vitalijumi Žuku.

Ar galite paaiškinti, kas yra „Triple-A” tipo žaidimai?
„AAA” kompiuteriniai žaidimai - tai žaidimai kuriami disponuojant dideliu biudžetu bei pretenduojantys pasiekti maksimalų kiekį auditorijos. Šiems žaidimams keliami aukšti grafikos reikalavimai. O tai ir yra mūsų kompanijos tikslas - kurti aukščiausios kokybės darbus. Todėl Lietuvoje beveik neturime klientų - čia dažniausiai užsakovai tikisi kuo greičiau ir kuo pigiau atlikto darbo. Mes orientuojamės į profesionalumą, o tai reikalauja atitinkamų sąnaudų, laiko ir pastangų. Finansiškai tai gali sau leisti stambios užsienio kompanijos. Deja kol kas tai nereiškia, kad mes jau tapome labai turtingi. Kol kas didesnę dalį biudžeto „suvalgo” įvairūs tarpininkai, bet bent jau leidžiame sau dirbti prie užduočių tiek, kiek reikia, pasiektume džiuginančio mus rezultato.

Išvardykite keletą kompiuterinių žaidimų, ties kuriais Jums teko dirbti?

Žaidimų pasaulyje yra tokia problema: stambios kompanijos nenori afišuoti, kad jiems dirba ir kitos kompanijos. Todėl bendradarbiavimo sutartyje būna nurodyta neviešinti šio fakto. Todėl išsamiai detalizuoti šio klausimo negaliu. Galiu tik pasakyti kad mūsų 3D grafikos specialistai prisidėjo prie „Killzone”, Silent Hill”, „Borderlands”, „Batman”, „Halo” „Forge war”, žaidimų grafikos kūrimo bet nebūtinai po mūsų studijos vėliava. Kiekvienas užkietėjęs žaidėjas yra žaidęs bent vieną iš žaidimų, ties kuriuo mes dirbdavome, tačiau net neįtardavo, kad prie to yra prisidėję lietuviai.

Ar pats žaidžiate kompiuterinius žaidimus?

Ankščiau žaisdavau labai daug. Tačiau dabar beveik neturiu tam laiko. Visuomet stengiuosi bent jau trumpai pažaisti naujausius kompiuterinius žaidimus. Stebiu, kokia grafika jiems yra kuriama, kokios naujovės atsiranda. Gruodį pasirodys debiutinis mūsų žaidimas „Sunny drops” sukurtas iOS platformai. Žaidimą kūrėme kartu su lietuviška kompanija „Eligo games”. Pasižiūrėsime, kaip žaidimui seksis.

Kaip manote, ko trūkta Lietuvos kompiuterinių žaidimų rinkos klestėjimui?
Lietuvos kompiuterinių žaidimų situacija tikrai nėra beviltiška. Problema tame, kad Lietuvoje trūksta mokymo įstaigų, kurios orientuotųsi į kompiuterinių žaidimų kūrimo specialistų rengimą. Sunku sukurti įspūdingą produktą, jei nėra išsilavinusių, patyrusių darbuotojų. Lietuvoje nėra žaidimų kūrimo kultūros. Kol kas yra mažai žmonių, turinčių patirties šioje rinkoje. Tačiau malonu sutikti tautiečių, kurie padirbėję užsienyje grįžta į Lietuvą vystyti kompiuterinių žaidimų industrijos. Lietuvai daug duoda tai, kad čia dirba „Unity” komanda. Jie visuomet pozityviai nusiteikę padeda kitiems lietuvių žaidimų kūrėjams. „Unity” kuria vieną iš populiariausių pasaulyje variklių kurio pagrindu yra daromi kompiuteriniai žaidimai. Jau vien todėl Lietuva nėra dykuma žaidimų industrijoje. Mūsų šalyje yra apstu perspektyvų aukštųjų technologijų srityje. Todėl labai svarbu glaudžiai bendradarbiauti su mokymo įstaigomis. Aukštųjų technologijų įmonės galėtų nurodyti aukštosioms mokykloms, kokių būtent specialistų reikia rinkai ir galėtų juos tinkamai apmokyti.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą